19 Mayıs 2013

Bu sene iyi biber yaptı!


30 Nisan...

- Yarın evden çıkmamak gerek!
- Neden?
- Yarın 1 Mayıs!
- Alla alla, sen çıkma zaten! Senin gibiler yüzünden böyle oldu bu ülke.
- Yanlış anladın kardeşim yoldaşım, bu yıl izin verilmedi ya kutlamalara...
- Geçen yıl kutlandı ya mınıskimm n'oldu olay mı çıktıydı?
- Bu yıl Taksim'de çukur var.
- Ne çukuru?
- Hiç... Bok çukuru...


1 Mayıs...


Sokaktan kimi bazı sesler duyuyorum. Hafif gözlerimi araladım baya baya sabah olmuş, günaymış. Günaydın gün! Uyanmak üzereyim bir yandan da sokaktan gelen seslere kulak misafiri olmaya çalışıyorum. Kalabalık galiba bizim sokak...

Yataktan doğrulup pencere gerisinden Taksim meydanına doğru ilerleyen yüzleri kapalı ellerde molotov insanlar geçidini izliyorum. Haa bugün 1 Mayıs lan! aydınlanması ile uyandığımı resmiyete döküyorum.

Camı açıp olayları daha detaylı takip etmek gerek diye düşündüm. Ne güzel düşünmüşüm aferim lan ben! Açtım camı! Kalabalık grup yokuş yukarı meydana çıkmak üzereyken birden alaşağı koşuşturma şeklinde geri vites bir durum oldu. Yukarılardan bir yerlerden boğaları saldılar da onun heyecanı mı var diye düşündüm! Eğer İspanya'da olsaydım bu düşüncemden dolayı da kutlardım kendimi!

Oturduğum evin karşısında bulunan bina üstüne bir kapsül düştü. Kapsül düşmenin verdiği acıyla olsa gerek duman çıkarmaya başladı. Kafamı kaldırdığımda bir helikopter gördüm. Kafayı indirdiğimde bir molotov kapımın önünde yere atıldı. O da atılmanın verdiği yetkiye dayanarak alevler saçmaya başladı. Daha sonra yukarılardan polisler gözükmeye başladı. Üç polis peş peşe gazlı silahlarını ateşlediler. Sokak dumana bürünürken camı kapattım. Evin içinde hafif bir duman vardı. Gözlerimi kapattım, sınırlı sayıda ve derin nefes almaya başladım. Gözlerim yanmaya, nefes alamamaya başlarken karşı evin camının ardından yaşlı bir teyze gördüm. O da aynı şekildeydi.

Bir klip vardı... Hah aklıma geldi hatta o klibi bana Doğan Duru izletmişti. Aşağıda onu da eklerim siz de izlersiniz. Sokak bir anda işte öyle olmuştu işte. 1 Mayıs'tı, bayramdı... Kutlamadık... Kutlatmadılar...

Bugün tarih 19 Mayıs'ı gösteriyor. Kutlayamadık... Kutlatmadılar...

Ne güzel ülke burası...

İyi bayramlar...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder