17 Mayıs 2012

Hayat Kaçık Bir Uykudur



Yıl 2005 Bursa'ya abimin yanına tatil amaçlı gittiğimde al bak sen bu adamları seversin diye elime bir cd tutuşturmuştu. cdnin üzerinde Redd 50/50 yazıyordu. O zamanlar diskmen olarak adlandıran cd çalar aygıtım vardı. Memleketim Salihli'ye dönüş yolunda dinlemek üzere teslim almıştım. Dönüş yolu altı saatti ve keşfedilecek yeni bir grup vardı.. O zamanlar  yeni bir albüm yeni bir grup çıktığında heyecanlanan insanlar döneminin sonlarıydı. Albümü baştan sona dinlediğimde Türkiye'de yerli bir gruptan bu tarz bir müzik yapanına denk gelmediğimin farkına varmıştım.

"1 Mayıs" ta çıkan yeni albümleri "Hayat Kaçık Bir Uykudur" ile şu cümlemi tekrarlattılar bana;

 "Albümü baştan sona dinlediğimde Türkiye'de yerli bir gruptan bu tarz bir müzik yapanına denk gelmediğimin farkına varmıştım."

Kendi rekorlarını kırdıkları için tebriklerden bir demet gönderiyorum..

 Albüm İncelemesi;
 Albüm kartoneti tasarımı yeşil sahalarda görmek istediğimiz hareketlerden biri olmuş. Bozuk para ile kazımaca sistemiyle ilgili bölümü kazıdığımızda muhteşem bir görsel daha çıkıyor ve albüme giriş yapıyoruz. Albümde 13 şarkı var. 13 sayısı bilindiği gibi uğursuzluk, kötülük, şansızlık gibi şeyleri simgeleyen lanet bir sayıdır. Ama 13'ün bizzat haberi var mıdır bundan bilemiyoruz. Neden 13 şarkı sorusunu sormayı düşünecek bir sürü sunucumuz olacağından bu polemiği bu yazıya dahil etmek istemiyorum. Ayrıca çok şaşırcağımız üzere ilk olarak bir düet şarkı vardır, konuk sanatçı ise Şebnem Ferah'tır. 

Albüme giriş Hayat Kaçık bir Uykudur ile.. 

Şarkıya girişte hemen "aha elektronik" diye bir tepki verecekken bir köpek havlaması duyuyoruz. Sesi kısıp, bir sağa bir sola bakınıyoruz. Evde köpek beslemediğime göre ve evim üçüncü katta olduğuna göre, havlama sesi de çok yakından geldiğine göre, nasıl olur? kafasını yaşarken, kıstığımız sesi açıp şarkıyı da yeniden başlatınca o köpeğin neden havladığını keşfediyoruz. Doğan Duru için ayrı bir aç parantez sesiyle resmen şov yapmış, solistler içinde Messi'liğini ilan etmiş kapa Doğan Duru için ayrı açılan parantez, Redd yine ağlak müzik yapmadan, kolay söz öbekleri kullanmadan, ticari bir kaygısı olmadan, aşktan, politikadan, hayattan, gerçeklerden bahseden "Rock" bir albüm yapmış. Albüm kartonetinde ki gibi  yine bir zeka ürünü "Telved Litak" şarkısıdır. Her şeyi tersten anlayanlara bu şarkının ismine de tersten bakmalarını öneriyoruz. Lansman konserinde bu şarkı sona erdiğinde biz konserdekiler Telved Litak diye hep bir ağızdan eşlik etmemiz beni ciddi anlamda etkilemişti.

İşte 13 Şarkı;

Hayat Kaçık Bir Uykudur
Yavaş yavaş yavaş
Sen Rahat Ol
Ellerini Kaldır
Sevmeden Geçer Zaman
Aşık Oldum Celladıma
Senden Sonra
Beni Sevdi Benden Çok
Yolunda Gitmeyen Adam
Iskaladık Birbirimizi
Ormanda Kaybolmuş Bir Yaprak
Bir Yol Bulursun
Telved Litak 

Bu şarkılar arasında illa bir favorim olsun zorlamam sonucu Iskaladık Birbirimizi adlı şarkıyı yarım adım öne çıkartıyorum. 13'te 13 başarı elde etmiş şarkılar. 

İlk video klip Ömer Faruk Sorak yönetmenliğinde Böcek Yapım tarafından, "Yavaş Yavaş yavaş" şarkısına çekildi ve an itibariyle de internet ortamından servise sunuldu. Sayfanın sonunda ki adrese tıkladığınızda izleyebilirsiniz.

Ayrıca buradan Redd grubuna açık mektup;
Sizin uygun gördüğünüz tarih ve saatte röportaj yapmak istemekte gergedanadam.
Ve söz veriyor ki, Neden Redd? Nerelisiniz? Kardeşlerden oluşan bir grupsunuz nasıl bir araya geldiğiniz? Albümde yabancı bir şarkı var Telved Litak ne demek? gibi sorulardan sormayacak. Ama tabi internet üzerinden işte bu blog sayfası ve youtube kanalı üzerinden yayınlanacağı için popüler olamayacak ve Serdar Ortaç kitlelerine ulaşamayacak bir röportaj olacaktır..

Yavaş Yavaş Yavaş;




  

1 yorum:

  1. Yaptıkları müzik çok güzel!
    Videoyu da çok beğendim.
    Sanırım, sayende bir dinleyicileri daha oldu :)

    YanıtlaSil